Home

Friday, October 1, 2010

Don't judge people by their Happiness.

Okeh , disebab kan internet sangat laju.Masa terluang terlalu banyak even sepatutnya aku gunakan masa sekarang as masa study if tak nak terjadi lagi sekali tragedi PMR Heh , lupakan hal yang lalu , thinking for the future katanya. Even , sakit untuk benda yang tahun lepas pun tak terasa hilang nya kebah tau.Hailah , ubat kuat sangat melekat dalam diri. Eh , apa aku merepek makan kelepek ni? Aiyoh!

Okehh , biasa nya kita akan jumpa peribahasa omputih yang berbunyi begini ; Don't Judge Book by It's Cover kan? But aku ni tengah mood ala-ala sukahati aku je main tukar-tukar ; Don't Judge People by Their Happiness , or maybe apa eh? Atau dalam bahasa Malaysia nya ialah , Jangan Tengok / Kritik / *i don't know* melalui kebahagiaan diorang gitu? Entah lah , aku pun tak tahu macam mana nak tulis dalam bahasa yang lebih buat kau akan faham.But apaa yang aku boleh cakap is , tak semesti nya orang itu happy , orang itu tersenyum nampak gigi , doesn't mean ,orang tu tak ada masalah.Doesn't mean orang tu tak pernah ada benda yang buat diorang nak menangis.

Everybody's has their own problem.Masalah yang macam-macam.Family problem.Personal Problem and sometimes, masalah dengan kawan /office pun belambak.Itu belum lagi kalau yang dah ada kahwin?Yang dah bekerja?Yang dah bercouple semua kan?Semua ada masalah masing-masing.Yang boleh bikin rambut gugur kan? Heh. And , itu yang aku cakap , jangan judge orang tu senyum / gembira sampai cakap diorang tak ada masalah.Oh atau apa yang aku nak cakap is , tak semesti nya nampak aku update everytime , everyday , on9 facebook , tweeting all the time's doesn't mean , aku tak pernah ada masalah. Even aku tak luah kan , yang betul nya dari isi hati aku , even aku tak tulis dengan bahasa emo-temo aku yang terlebih perisa aku , and even aku tak luahkan segala nya.But itu tak bermakna aku terlalu bahagia dengan kehidupan aku sekarang.Believe me , everyone , has their own problem. Cuma macam mana mereka handle je ,tu yang penting.

Okeh , aku rasa , aku dah start nak merepek ke arah lain. Cuma aku just nak tekan kan satu benda dekat sini. Untuk semua orang yang kenal aku , tapi tak kenal aku macam mana sebenarnya. Just one thing's. Maybe korang kenal aku. Maybe korang nampak aku senyum. Maybe korang nampak aku gelak ketawa macam tak ada gaya perempuan melayu terakhir , BUT , boleh tak ubah sikit mind kauorang tu and fikir sebaik nya , because I know , most of my friend tu bijak-bijak belaka. Pandai-pandai kan? Boleh tak yang faham tentang aku yang sebenarnya. Boleh tak percaya yang ada masa nya aku akan ada masalah aku yang kauorang akan susah nak faham sampai bila?Boleh tak percaya yang ada masa nya ketawa dan senyum yang menghiasi bibir aku ni hanya lah untuk hiburkan hati aku dan menutup rasa sedih yang sedang aku lalui?Ohh , kalau nak cakap satu-satu , memang silap-silap terus kauorang tak faham.Hampeh je!
Eh merepek lagi? Okeh. Ai kalau terus lagi menulis , ai akan lagi emosi. Gedik betul lah nak emosi semua pulak! Hailah. But , apa yang ai nak tulis is , jangan tengok luaran orang tu je. Kalau kita tengok luaran je , memang payahlah hidup T_T Okeh , ai rasa nak berhenti merepek la. Adoi , ai harap yu ols dapat faham apa yang ai nak maksudkan ;) Ohh , bawah itu hanya gambar gedik hiasan! HEH!


Someone said , laughing is the best medicine.

But I'm believe this , crying is the best way to show off your emotion.

It'll make you better ;)



No comments: