Home

Thursday, October 7, 2010

Macarony And Cheese versi AKU.


Okeh , tadi ai duk godek-godek folder picture dalam lappy ai kan. Terjumpa pulak gambar ni :) Macarony and Cheese. Ada lah satu hari tu , aku macam tiba-tiba je teringin nak makan Macarony and Cheese versi yang bakar punya. Heh , okay ai memang suka makan Macarony. Cheese tu , err sejak dua menjak ni je ai suka. Heh , heh , heh. Actually , aku pakai redah je buat Macarony and Cheese ni. Tak ikut mana-mana resipi pun. Malas google. Haha. Okeh , maybe ramai kot yang reti buat benda ni. Ai buat jenis pakai hentam , asalkan ada rasa sudehh.. Muhaahah :D

Tapi nak jugak feeling chef. Ni resipi hentam ai.Untuk resipi hentam ni , memang senang sangat cara dia.Tak rumit. As long as boleh makan , okaylah tu :D ( Ai cakap macam tu sebab , macarony tu tak melekat elok-elok.)

Macarony and Cheese with my style [pakai hentam]


Bahan-Bahan.

Macarony

Cheese (I used Mozarella Cheese rasanya , I lupa pulak.)

Kuah Spagheti ( do witu ur style lah ek , sbb malas nk tulis cmne nk buat. hehe. sorry.)

Cara-Cara nya.

Mula-mula , mestilah kena rebuskan Macarony itu ye.

Then , bila siap rebus and pastikan kuah spagheti pun dah masak ye :D

Okay , after dah selesai semua , ambil loyang (tak kisah macam mana , mengikut berapa ramai orang kan?) , then ambil macaroni itu tabur di dalam loyang beserta kuah spagheti (tak kisah kuah yang tomato or sos putih tu , but macam yang ai punya ai guna yang sos tomato.)

After dah letak macarony dan spaghethi sause , taburkan cheese itu ye :)

Selepas itu bakar dalam suhu 180c macam tu lah, dalam lebih kurang setengah jam macam tu. Aku pun dah lupa sebab , dah lama tak buat. Hari tu main hentam je buat. Heh,heh,heh!

Okay , maybe resipi aku macam tunggang langgang sebab , ini resipi untuk orang yang malas google macam aku. Heh,heh. So , aku pakai hentam buat je lah. But menjadi jugaklah. Ngeh3x. angkat bakul sendiri :P Tapi tadi aku google kan , sebab tengok resipi aku ni tunggang langgang , aku pun google lah dengan rajin nya.Hiks.Okay , aku ada jumpa someone blog yang boleh kasi kau orang faham dengan lebih jelas lagi.Nak tak nak resipi dia?

Yang NAK , masuk SINI. Macam-macam resipi dalam blog dia :) Haa , boleh lah ai follow tiru jugak.Hiks! :D Actually lebih kurang je , cuma dia ada masukkan keju dalam sos pasta itu. Aku tak masukkan sebab pakai hentam je buat.Heh.Heh. Itu lah kot , aku punya tak melekat sangat macarony aku.Heh! T_T Tapi rasa dia still okaylah. Ngeh3x. Ohh , nak cakap tu je :D *mood dh kembali baik.Hiks*


2 comments: