Home

Friday, October 22, 2010

TikTokTikTok...oh dah sebulan?

Salam and Hello.Tadi tengok di sidebar at my blog.Aku tersenyum kejap.Cepat betul masa berlalu.Cepat betul segala nya berlaku.Rasa macam baru semalam buntu antara hendak buat baru?Atau biarkan saja ia tak dibuat baru , atau ubah yang dulu , dan lakukan yang baru?Oh pening kan?Memang betul , saat itu aku buntu.Rasa macam-macam sampai dah tak boleh nak fikir sehinggakan aku pun menangis.Aku dan blog , umpama aku dan buku.Oh kenapa?Sebab , aku suka menulis.Aku suka menulis everything yang berkaitan dengan aku.Jiwa , rasa , hati , emosi di dalam blog. Now , tidak lagi. Ok , stop menulis kejap sebab ....

* omg , kenapa dekat atas tu aku macam feeling tulis novel sambil dengar lagu Geisha- Jika Kau Cinta Dia sambil buat muka tegang + kerut sebab nya tak ada idea nak menulis.Oh ok , memang gedik ya tulisan di atas tu , harap korang tak muntah bila baca.Heheh.*

Ok , ini aku tulis dengan gaya biasa.Haha.Sebenar nya tadi aku tengok sidebar blog aku ni.Aku memang rasa macam-macam.Rasa happy after all , banyak benda berlaku and akhir nya aku dapat sesuaikan diri dengan blog baru ni.Tapi tetap rasa sedih dan rindu dengan blog lama.Blog tu permulaan aku menerjah masuk ke dalam dunia blog.Aku sayang sangat dengan blog lama sebab macam-macam.Blog tu tempat aku meluah rasa sampai aku rasa bodoh jugak aku luahkan segala sampai tak tapis apa-apa.Ok , it's my fault , it's my bad , my sin.Kita manusia kan?Belajar dari kesilapan.From now , aku memang dah tapis segala macam benda.Blog baru ni memang banyak jugak perubahan.For me , memang ada perubahan , antara banyak dengan sikit.But untuk aku , memang banyak sangat perubahan.Terutama dari segi penulisan dalam blog ni. Bukan aku kata aku cuba TIRU JADI ORANG LAIN , but kali ni , aku lebih menjadi remaja senior.Wah , ayat kau , mampoooo? Haha.

Nope , I mean , kali ni , aku menulis tak ada lah tahap nak emo-temo macam blog aku yang lama tu.Serious , blog lama aku , everything aku luahkan.Sampai aku rasa boleh mengaibkan aku sendiri.Ish , ish.Belajar dari kesilapan yang lepas.Betul , blog yang lepas banyak mengajar aku untuk menjadi bloggers yang bukan sekadar menulis mengikut emosi tapi keadaan sekililing jugak.Lagi satu , aku selalu blogwalking and banyak jugak dapat tips sana sini nak menulis bukan sekadar luahan perasaan or nak lepaskan perasaan marah , geram , gembira , sedih , moody , mencharutz atau apa sahaja.Heh , gigih betul aku tulis entry kali ini. *sambil blogging sambil dengar lagu Thank You Allah*

Apa lagi aku nak merepek dalam ni? Seriously , blog ni memang aku sayang sepenuh jiwa dan hati.Haha , eiii ayat aku macam lah blog ni umpama boypren aku.Huish.Heheheh.Aku tak ada lah kata blog aku sekarang bagus.Blog aku sekarang hebat ke apa.But apa aku cakap , betul lah hidup ni belajar dari kesilapan.Betul lah hidup ni kau kena buat salah dulu baru kau tahu mana kau punya silap , baru kau reti nak buat benda tu elok-elok , cantik-cantik.

Ohh , lupa pulak nak cakap.Sebenarnya kalau ikutkan hati memang terlalu sayang nak tukar blog.You know what , when you've stick with something that you've always update , always merepek , always everything with , then you've to change it , memang sesuatu perkara yang paling susah di dalam hidup aku.Tapi sebab bila aku nak edit keseluruhan dah macam terlambat.Dah macam susah sangat.First , nak tukar layout , then bila dh try tukar , semua nya jadi makin terus.Memang menangis jugak lah aku tengok.Then , banyak entry aku yang di dalam blog lepas more about personal.Too personal and mungkin akan membuat aku rasa nak pejam mata je baca.Haish , how come aku boleh terlebih emosi sampai pergi tertulis di dalam laman blog kan?Ish ,ish ... my fault bebeh! Tak boleh nak diundurkan balik semua tu , and aku pun malas nak delete semua.Hehehe.

So , what can I said now is , everything happen with a reason.Haha , mesti korang dah makin pelik baca entry aku ni kan.Jah oii , apa kau merepek.Nope , sebenarnya apa yang aku nak cakap is , setiap kejadian ada hikmah nya.Dulu banyak benda aku tak reti.Di blog yang lama , boleh kata blog aku memang tak cun lah.Dah try buat macam yang aku buat dekat blog sini , semua tak menjadi.Hampa je.But bila I've make a new blog , doing the same thing , lain pulak jadi nya.Semua nya menjadi.Nak letak NuffNang senang , nak tukar layout mudah , nak letak itu ini semua nya boleh.Alhamdulillah :) Kalau blog dulu,hailah,kuat jugak aku mencharut sebab serba serbi yang aku buat tak kena and tak menjadi.

Kesimpulan nya , menjadi seorang bloggers bukan sekadar menulis catatan , menulis coretan peribadi suka duka.But actually more than that.Banyak benda aku belajar melalui blog ni.Yang baik , yang tidak baik , yang suka mahupun yang duka.Hanya kita yang kena pandai menilai dengan mata kasar dan dari hati :) Okay , terasa macam menulis esei BM untuk SPM pulak. Maaf terpanjang pulak catatan kali ni. Hehehehe. So , nanti nak tulis lagi entry baru , lepas gian ;P Hehehehe :D


No comments: