Home

Friday, November 5, 2010

Kau Ada Mulut ... Aku Ada Tangan.

I’m sorry to have such emo-temo entry for this time. Tak ada tajuk yang sesuai untuk gambar kan perasaan aku yang tengah nak meletup ni. Terlalu ramai manusia yang berperangai syaitan shelaka sekarang. Oh tidak , ijah emotemo mencharutz. Ini lah akibat nya bila kesabaran telah melebihi had. Ok,saya tahu sabar itu separuh daripada iman.*istighfar banyak-banyak* Aku manusia biasa yang tak hanya boleh jadi baik sampai orang pijak kepala aku tanpa tak kenal erti marah , sedih dan kecewa. Tak gitu uols? Heh.

Aku marah bukan kerana aku tak kenal erti sabar.Aku marah bukan kerana aku ni panas baran.Maybe it yes. Sometimes aku panas baran.Darah muda lah katakan. Nak dia aje yang betul. *lempang* Tapi apa yang aku marahkan sekarang adalah kerana perangai manusia yang tak ubah macam syaitan shelaka itu. Kenapakah? Aku betul-betul tak faham dengan SESETENGAH (read again ; sesetengah , kau jangan nak memandai kata yang aku cakap semua) manusia yang perangai busuk nak mampus macam nak kena siku je dengan aku. Ok fine , setiap manusia ada perangai baik , jelik , pelik dan sebagainya. Aku paling benci menyampah sampai rasa nak tumbuk je muka orang tu (read : RASA je ok?Kalau betul-betul mesti dah kecoh dalam BH sampai kecoh satu Malaya) bila orang yang jenis suka menyindir aku.Aku memang tak suka bila certain people yang suka sangat sindir menyindir yang konon nya nak bagi nasihat tapi perangai kau pun macam haramjadah.Nak sindir apa hal? Tapi memang biasa nya macam tu lah , yang kaki menyindir ni semua nya jenis perangai macam haram jadah. Sibuk menyindir ,apahal kau malas?apahal kau ni gemuk?apahal tu apahal ni. Lempang sebijik baru tahu langit tu tinggi rendah. Baru tahu bukan kau je ada anggota badan. Aku pun ada tangan. Ok , ok tak nak cerita pukul lempang sepak orang.

Back to the topic puhlease. Aku memang tersangatlah geram , bengang , amarah dan segala jenis perasaan yang menggambarkan kecewa dan marah. Aku tak faham kenapa ramai manusia yang suka sangat menyindir dengan those thing yang aku buat. Nak pakai shawl cantik-cantik even pipi aku bulat pun kena sindir?Nak pakai heels even punggung tonggek pun kena sindir?Nak pakai handbag nak jadi feminine sikit pun kena sindir? Senang cerita serba serbi yang molek dan ikut trend memang lah kena sindir. Haa, ada blog pun kena sindir? Haish. Apa kau jenis tak ada life ke nak sindir aku je kerja? Aku memang betul-betul-betul-betul-betul tak faham dengan manusia jenis macam ni. *see ni memang betul-betul tak faham sampai 5x tu kau!*
Aku tak nak lah tulis mencharutz sangat dalam ni.Tak pasal-pasal ada pulak orang buat saya enti bloggers ijahemotemo sebab dia ni suka mencharutz , menangis ai pulak! Heh. Tapi seriously aku macam hangin satu badan je ni. Bukan nak kentut okeh! Aku tak kisah kau nak cakap apa pun pasal aku.Sebab only me know my self. Kau tak tahu tu diam je lah.Tak perlu nak soseh soseh itu ini sebelum kau kenal aku.Tak perlu nak soseh soseh itu ini sebab kau hanya membaca blog aku. Oh , aku tak kata kat kau pun , tapi kalau terasa aku tak boleh nak cakap apalah. sah-sah siapa yang terasa tu yang selalu mengumpat aku tu. sobsobsob

Sadis sangat tau bila ramai orang yang terlalu suka menyindir dan menyibuk sekaligus.Ni boleh di katakan caring ke uols sampai sibuk nak menyindir ai je kerja?Heh.Aku sebenarnya malas nak marah-marah mengamuk tak tentu hala dekat blog aku.Tapi ini lah satu-satu nya cara aku nak mengamuk tak tentu hala dekat belog aku.Tak kan nak mengadu dekat Umi aku lepas tu Umi aku pulak marah aku sebab banyak sangat mencharutz kan? *lempang* Aiseh. Maaflah kawan-kawan kalau kurang senang dengan bahasa kurang sopan saya hari ini. I’m just try to be my self. Tak nak lah duk pendam sampai tersekat dekat ulu hati , nanti lagi parah ok?Ye ke.Erk ye lah kot.

So , dah tak nak tulis lagi.Sebab takut perkataan yang tak sepatutnya tertonjol dalam belog emo-temo aku ni.Naya je nanti. So have a nice day everybody eventhough I’m not :/


p/s: mahu nya tak migraine kepala otak aku kalau setiap hari ada je manusia perangai macam syaitan shelaka yang tak habis-habis nak sindir aku dalam setiap segala perbuatan aku.Aku tak pernah kisah hal kau.Yang kau sibuk hal aku apahal? Prffftttt.



2 comments:

Mizz_Ila said...

sian mek. sabo ye.
jgn pk sgt..let go je si dia.

Ijah EmoTemo said...

kak ila.. hehehe.. sedang bersabar ni kak ila. kalau tak sabar mmg terasa nk lahar dia dpn2 jah -.-'
tp apakan daya masih igt supaya diri ni bersabar T_T