Home

Saturday, November 20, 2010

Kechiwa. Sangat kechiwa. Tapi tetap ada sepalit BANGGA.

I'm sorry if this entry could be EMOTION entry. Well yes , baru je usai menonton perlawanan hebat di antara Koo Kien Keat / Tan Boon Heong vs Markis Kido / Herwan Setiawan. Perlawanan yang membuatkan aku sering bertepuk tangan sampai sakit merah-merah dan kadangkala sering ditegur oleh nenek kesayangan saya untuk hentikan kata-kata charutanz akibat marah dengan taktik kotor pihak lawan. Ok , aku bangga melihat KKK/TBH bermain dengan sangat elok dan penuh semangat. Tak boleh nafi hal itu.Memang diorang penuh bersemangat cuma bila di saat akhir mereka seperti letih.


Sebenarnya aku cukupmseronok tengok game kali ni.Dah lama tak tengok game badminton semenjak terasa macam tak tahu apa-apa langsung tentang perlawanan yang disiarkan di televisyen berbayar itu.Boleh? Ok , ok bukan mahu komen hal itu meh. Tapi aku geram jugak with certain thing's yang happen dalam game tadi. Ok , aku tahu adat pertandingan ada kalah , ada menang. I accepted that. Cuma yang aku a bit tak puas hati bila pihak lawan tiba-tiba nak tukar raket. Bukan sekali aku rasa. Lebih kurang 2 kali tukar? Aku macam perghh , memang sengaja nak lengah kan masa ni. Gila charutz lah aku time tu. Memang lah kena sesi menadah telinga oleh nenek terchinta ku yang juga turut bersemangat even ada dia macam tak faham kan?Tapi jangan risau , cucu bongsu beliau yang paling kiyut miut dan baik ini akan tehtap memberi penerangan dengan penuh bersemangat umpama cucu bongsu nya ini pernah mewakili sekolah untuk permainan badminton. Oh semestinya dia hanya mewakili permainan UNO paling-paling pun di sekolah. Eh ada ke? Keh3x.





punya lah harap in the end , will have this action and situation. WIN situation. but , tak ada rezeki , they've do their best :)

Ok , ok dah macam ke lain pulak. Well , aku sangat sedih dan kau orang tak perlu nak kecoh cakap aku ni emo gila hal badminton pun nak kecoh. Hell-O? Aku punya sukahati lah kan? Ish Ish. Aku memang boleh kata kan die hard fan untuk Badminton ni lah. Bukan pasal apa , sebab entah. sebenarnya ai minat dekat KKK tu , tu yang gigih menonton dan memaki hamun bila kalah..boleh gitu?keh3x Bercherita hal game tadi yang sungguh membengangkan hati , paru-paru serta otak aku. Mereka bermain untuk 3 set. Again : 3 SET. Lama tu meh. Dah lah aku seharian tak tidur. Memang lah menguap je rasa. Menguap mulut dan menguap-nguap nak marah boleh? HAHA.

Jadi kekdahnya , aku agak bengang when Indonesia menggunakan pelbagai taktik dan helah. Ok , tak nak emo tak nak emo. It's ok. Semua ada taktik yang tersendiri. Cuma a bit musykil lah kan tiba-tiba aje nak tukar raket?Tiba-tiba aje nak tutup zip beg? Semua nya tiba-tiba terutama apabila dah nampak KKK/TBH dah start letih in last set which is 3rd set. Iyelah mungkin itu taktik nak melambatkan masa atau apa sahaja kan?It's ok meh.Nak marah pun tak guna sebab benda dah lepas. Cuma aku still bangga bila tengok both of them bermain dengan penuh semangat , dengan baik sekali. Aku harap after this , diorang still lagi hebat dan bukan sekejap bagus sekejap pulak tak bagus. Aku masih tehtap support diorang okeh?Ngeh3x. Ai kan kipas susah mati KKK gituh. Miahahaha.


suka tengok gambar ni. pertama kali tengok jatuh chentek opss dekat Sukan Kamonwel 2006 @ Melbourne. Curlast kan? Darjah 6 dah chenta suka minat kan? Muahaha. Kanak-Kanak Ribena sangat!

Btw , cakap pasal kipas susah mati KKK kan , ai penah ada hampir 3 file just for keratan akhbar mengenai kemenangan / kekalahan yang KKK dengan dia punya pasangan untuk mana-mana pertandingan. Curlast kan? Heh heh. Still ada lagi simpan keratan-keratan tahun 2006-2008 aku rasa. 2009 dah macam tak mampu nak meneruskan.Simpan-simpan macam tu je. Heheh. Kadang-kadang bila tengok balik benda-benda lama tu macam nak tergelak pun hade. Yelah , cmne lah meh aku boleh terfikir nak kerat itu ini dan siap letak dalam file chantek-chantek tau?Miahahaha. Malu pun hade jugak meh. Keh3x. So , apa-apa pun... aku tetap berbangga dengan mereka eventhough a bit sad. Anyway esok perlawanan antara Lin Dan dengan Lee Chong Wei pulak untuk FINAL ... hmmm ... macam mana ye esok? Oh lupa semua gambar kedit kepada inche GOOGLE ;)



nota kaki : harap LCW mampu beri sebutir emas esok.. apa-apa pun kita tgk mcm mana ;)

No comments: