Home

Tuesday, November 2, 2010

maybe next year I use to hear this.

Salam and Hello. Ok ni baru lepas bangun sahur ni and nak jugak mengupdate. Actually tak ada benda nak cakap pun but yeah mesti mengada-ngadagedik gelenya nak update jugak kan?Hiks. Biasalah , aku suka update blog sebab nak kasi orang baca lepas tu tolonglah kelik sekalik nuffenang aku err kan? Penat-penat diorang follow walaupun aku rasa macam paksa diorang suruh follow aku , err, it's ok ,nak kenal-kenal kan.Teehee aku tiba-tiba macam malas update , apa kes kan? Hehehe. Ok , tak nak merapu meraban hape kebenda nya lagi. But tadi tiba-tiba cari ilham macam mana nak focus belajar. Adeh. Sedar diri , next year SPM. So , since now dah kena cari ilham macam mana nak stay terus mata dekat buku tapi stay dekat blogger untuk 4 hours non stop is easier than nak stay baca buku for belajar , adeyh and coffee it's not enough lah nak kasi mata bukak celik sambil faham semua kan? Hiks.

Ok , back to the topic puhlese. *muka budak skema* Anyway , tiba-tiba hari ni macam gigih gila nak cari tip lah konon nya nak fokus belajar for next year. *heyy , this year tak fokus ke? -> no komen* Aku macam tiba-tiba terfikir to not be stressful for next year even kalau ikutkan segala nya memang aku ni jenis cepat stress. Haish. Payah jugak tu. But I'm try my best untuk tidak stress , nervous dan kind thing of that lah. Hehehe. Pray the best for me eh :)

Till now , I'm finding the best way untuk focus study semua kan? Ok , doing a note's such a simple thing but sometimes kalau dah datang malas tu should be the hard ones kan? -.-' And a cuppa of coffea doesn't enough for me untuk stay focus tengok buku tak melintang buat benda lain.And mungkin juga I've to use another way which is I really don't know now. Huhu. But yes tiba-tiba terfikir why not hearing music *but please aku tak suka lagu yang keluar urat-urat kepala aku* such as jazz or piano instrument yang melambak je nak download dekat 4shared or maybe dengar terus dekat SINI atau dekat Youtube pun melambak je aku tengok. Pilih je mana yang kau suka and selesa untuk dengar :) Sangat lah calm , relax and soft music kan? Heee.

Okay , I'm starting hearing music using piano is when I'm started read a novel by HLOVATE which is I think dia pun seorang yang suka dengar piano jugak. Sebab kalau sesiapa penggemar novel beliau , memang akan selalu nampak dia selalu cakap dengar lagu piano itu ini.Hee, itu yang aku perasan lah. *nanti aku nak buat entry pasal dia pulak , hehe nantikan sebab aku pun tak tahu bila aku nak buat.Macam tak ada idea nak menulis pasal dia.Erk*Then one of my friend dekat facebook pun macam tahu je aku suka gila dengar piano ni , siap suggestkan aku untuk dengar Yiruma - Kiss The Rain dekat Youtube.Mula-mula aku memang tak kena siapa kah insan bernama Yiruma ini , heh , but then bila dah tahu aku terus suka dengan alunan piano yang dia mainkan. Sangat touching je dengar.

And since I've know some kind piano music ni memang selalu jugak cari dekat 4shared but memang payahlah sikit. Sebab once kau dah dengat dekat mana-mana memang nak cari dengar selau. Eh , ada kawan aku cakap music piano ni berhantu , kau tak akan pernah berhenti nak dengar. Erk. Ye ke? Yelah kot , aku macam sekali dengar , dengar sampai pitam. Erk , cuak pulak. -.-' Ok sangat lah termerapu ke benda lain. Ni yang malas ni kalau cherita pasal benda yang minat. Sure macam ni. Adeh. Ok , so , aku ingat akhir tahun ni time nak belajar semua aku nak try untuk stay dengan dengar music using piano instrument ni. Hiks. Rasa macam ok kot? Sebab muzik dia tak hard sangat but not too soft lah. But sometimes dengar piano ni boleh jadi tahap sampai nak tidur. Erk? Boleh ke eh? -.-'

So , apa-apa pun nanti aku try lah. Hahah , jadi ke tak aku bagitahu lah nanti . Eceh , gaya macam ada orang nak tahu je. Erk. So korang semua , kalau nak stay up belajar last minute macam aku untuk exam semua selalu buat macam mana? Meh lah share dekat sini :) Sharing is caring okeh :D


this is Pachabel's - Canon D , salah satu piano instrument yang aku minat ;) *dia ada macam-macam version , kalau rajin pergi search dekat youtube :D*

So till then , bye :)

No comments: