Home

Sunday, November 14, 2010

Sekadar berkongsi tatkala bosan di hujung minggu. Tak gitu?

Salam and Hello. Oh yeahhhh , saya update lagi! *muka comel* Heh. Actually tadi berfacebook-ing then ternampak something yang menarik untuk di kongsi di sini. Well , mana yang aku rasa menarik dan tertarik memang aku kongsi dekat sini supaya boleh aku baca lagi di masa aku boring nanti. Heh , motif sangat kan? Hiks. Sharing Is Caring katanya ... Meh , meh baca sama dengan aku. kekdahnya bila dah boring , memang lah aku update sampai pitam , sila jangan muntah ye. hehehehe



CANTIKNYA LELAKI .... HEBATNYA WANITA


Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…


Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.


Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”
Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”

-------------------------------------------------------------------------------------------------


credit : SINI

Dah baca ? Hiks. Tadi , saja-saja main tekan entah siapa punya , then baca je lah kan. Lepas tu aku seolah mengiyakan pulak artikel ni. Memang payah nak menjadi wanita yang gagah dalam artikel tu.Nak menjadi lelaki yang cantik seperti yang didalam note's tu cakap pun payah. To me , apa yan penting , just be yourself. Tak perlu nak menjadi orang lain hanya kerana nak orang suka. Even mulut kau jahat , suka mencharutz , tapi kalau hati kau baik , orang tetap akan suka ok? Oh ,tiba-tiba je aku ni kan? Yelah , daripada kau , buat baik , perangai macam molek , but kau berpura-pura pun tak guna jugak. Mungkin mula-mula kau boleh tipu orang , lama-lama orang pun boleh tahu mana satu kaca , mana satu permata. Eh ada kena mengena ke? Hiks.

Ok , ok , tak nak bebel panjang-panjang. Nak belogwaking lah pulak psst padahal aku nak cari idea nak menulis lagi. ngeh3x. jangan muntah ye kawan-kawan kejap lagi. Hiks.



nota kaki : just be yourself no matter what.
tak perlu nak menjadi orang lain hanya kerana nak orang lain suka.
;)

No comments: