Home

Thursday, December 9, 2010

My Way to Terengganu [Part 4]

Kita sambung lagi cherita pasal holiday aku ke Terengganu.Fuhh , banyak gila kan? Yelah meh 6 hari tu pergi sana , haruslah belambak cherita , peristiwa , kenangan , ecece dan macam-macam lagi kan? Hee. Ok untuk hari pertama & kedua ni aktiviti nya meniarap atas katil je. Heh , memang tak pergi mana-mana. Makanan pun beli tapau balik kat rumah. Hujan uols! Lagi baik tidur daripada celik mata kan? Eh opss! Patut nya buat lah amal jariah macam Ayah ai tu kan? Ni anak bongsu nya asyik mencekik makan je kerja nya T_T Patut lah makin tembam kan? Heh.Heh.Heh.

Kekdahnya 2nd Day , kitaorang telah berpindah lagi.Yeeha. Memang macam masuk pertandingan treasure hunter apa je kan?Ekeekek , tapi ai loike.Ok this time , my parent's cari homestay pulak! Harga lagi murah meh! Ekekeek , aku ni macam peromot orang kan suruh sewa homestay murah-murah kan?Heh , ikut suka hati korang lah kan selesa macam mana?Ada duit lebih , pergi lah tempat yang korang mampu dan mewah.Tapi kalau ala kadar + pembelajaan makan minum yang kuat melantak macam aku ni , better find somewhere yang harga murah tapi selesa gitu.Haha.Ok Ok sudeh. Kekdahnya , parent aku pergi cari tempat tu time dorg nak cari breakfast.Hehehehe , aku time dorang cari breakfast , aku tidur lagi T_T Eh Eh , aku dah bangun ok ? Lepas tu sambung tidur T_T

Yelah kakak aku pergi raptai , aku pulak tak kan menyibuk nak pergi raptai kot?Kena lap tai hade lah kot?Hoit , apa kau merepek Jah ??? Hehehehe. Ok Ok. Then diorang cari time aku tengah syok tidur dekat Villa tu ha.mesti dorang takut nak heret aku pergi tengok homestay tu takut aku akan komen macam-macam last-last kena cari tempat lain , citt heheheh Dekat mana tuh ?? Haaaa ... tempat tu baru je lagi. Even harga dia murah , tapi puas hati tapi jom layan gamabar dulu :P


my love , di depan villa kami.

ini ekceli makanan waktu first day sampai. nasi lemak beli dkt KL , lupa nak makan awal-awal. selamat elok lagi :D hehehe.

only RM 98 , tapi semua lengkap di SixVillaInn :D wahh peromot nih :D

Ok , hari kedua , dah dekat petang macam tu baru kami masuk ke new homestay.Dekat Pantai Teluk Lipat , dekat je dengan UiTM Dungun tu ha. Dekat tak dekat jugak lah.Tapi still kategori dekat lagi daripada dekat SixVillaInn tu ha.Dia macam hujunggggg gilaa lah kan?Tapi sumpah dekat homestay which is memang rumah orang tapi dia bagi sewa yang lengkap dengan aircond, tv,bilik air besar gilaaa , kipas , katil besar , ruang bilik yang besar , sumpah best doe! Nak tahu harga berapa? CUMA RM 80 sahaja ok? So who said , harga murah tak selesa? It's up to us lah kan?Macam kitaorang sebab dah terdesak macam ni ha , pilih je yang mana ada as long tandas bersih! as long ada air cond boleh?opss Ekekeekek.

Itu atas kehendak korang lah kan?Aku just suggest kan , sebab harga murah , bilik besar.Sesuai lah untuk sesiapa yang ada anak ramai ke?Adik beradik ramai ke , memang murah lah! Syok je! Kitaorang memula tempah untuk semalaman.Ingat nak bermalam di Kuala Terengganu esok nya.Cehhh , pindah randah je kerja nya kan?Oh lupa nama tempat tu ishh lupa pulak ... rasanya DNungVilla ke hape entah?Lupa lah meh! Sorry Sorry!!Tapi memang sumpah best dan selesa.Itu paling penting :D Oh ya , mula-mula ingat nak duduk situ semalaman je , tapi bila fikir situ selesa dan best , kitaorang batal hasrat untuk bermalam di KT , sebalik nya cuma jalan-jalan di KT. Haaa , part jalan-jalan di KT , aku buat new entry lagi ye? Ekekekeke.

Best jugak eh gy jenjalan ni?Entry penuh je sokmo sampai kepala otak aku pun dah blank tak tentu hala.Wakakaka. Maaf lah ye kalau korang serabut dan tengok cherita aku tak best mana.Maklumlah , tujuan kami ke sana , bukan nak bersuka ria have fun for holiday actually but more to celebrated and coming to my sister convocation ;) Tapi pada hari ke 3 baru lah kami pergi jalan-jalan di sekitar KT dan di situ banyak cherita dan story mory yang more have fun rather than this tau.Kalau perasan Part 1-Part 4 , asyik duk bercherita hal , pindah randah je kan?Ekekeke , itu je lah yang ai mampu sebab tak ada buat aktiviti lain -__-' Heh.


i'm fatty bum bum ... oh yeah T_T

setiap kali tengok bunga ni kan , setiap kali tu teringat dekat Kak Eynda , ekekeke , tak tahu kenapa :P Maybe sebab dia suka bunga kot :D


Jadi hari pertama dan kedua banyak di habiskan masa di atas katil empuk dengan suasana sejuk dingin sehingga membuatkan aku membebel di facebook dan menyatakan sejuk sejuk tak nak mandi opss sampai kan orang hairan adakah aku di Terengganu atau di Nottingham atau Ireland seperti Mama Zharfan atau Inche Hatim? Ekekekek. Memang tak pergi keluar makan mana-mana.Kalau lapar sangat sekalipun makan biskut cicah tea o' panas. Wah bila di KL tengok biskut pun muncung mulut kan? Tapi bila di tempat orang biskut kering pun sanggup makan kan?Ngeee , yelah orang kata , apa yang ada , itu lah yang kita suap.Erk! Apa kau merepek lagi Ijah oiii T_T Ok Ok stop it stop it *joget* Hahah , kekdahnya setelah aku merumuskan Part 1- Part 4 , aku merasakan aku banyak bercherita pasal hotel murah , tandas bersih , sejuk , pindah randah , is that I'm not a good storyteller? OH NO!! Haha , but atleast I know , aku bercherita jugak kan :D Ngeee.

tak tahu apa motif gambar ini. pandang lah .. lihat lah .. pipi ku yang .... dah tak sanggup nak tulis T_T heh heh heh...

Last but not least , aku akan cuba update kan perihal cherita jalan-jalan aku KT , CONVO kakak aku dan i'm back to KL! Hmm , harap-harap by this day , aku boleh update semua sekaligus. Hehehe .Boring lah asyik cherita pasal benda minggu lepas ni T_T Eh Eh kau? GEDIK YE? *petir* So , bye guys! *hugs*

I-DONT-KNOW-APA-MOTIF-AKU-AMIK-GAMBAR-BILIKAIR-YANG-BEST-NI?
HAHA , aku rindu toilet ni T_T boleh?

No comments: