Home

Friday, December 17, 2010

This IS THE FIRST and MIGHT be THE LAST!

Tiba-tiba terasa berbangga pagi ini kerana dapat juga menulis sebuah entry pada pagi-pagi.Tehehe.Selalu nya , petang-petang baru sibuk menulis entry.Paling tidak pun pukul 2..3 pagi baru lah keyboard laptop aku ni bergerak pantas mengalah kan LRT gitu. Boleh tak ayat ai over macam gituh? Tehehehe.

I did it again. Mesti mukadimah merapu meraban benda lain dulu kan? Teheheh. Perihal entry kali ni , memang dah lama simpan nak tulis semua.Tapi entah kenapa macam susah betul nak tulis.Kali ini , I mean , entry kali ini memang seriyus.Tak main-main okeh. Kisah ni membuatkan aku tak boleh tidur malam hampir dua malam. Aku seperti sedikit trauma dan terkesan sampai berlegar-legar dalam kepala ingatan aku after that. Seriyes wehhh. T_T

Tapi kekdahnya ... apakah benda yang buat aku sampai trauma segala ni uols?

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*




Erk? Beruang Besar di Mid Valley ni ka yang ai trauma tragis ni uols?

OooohhH! Tidak uols. Tapi kisah lain. Tak ada gambar ye , sebab aihhh , baca cherita di bawah ni ye. Huhuhuh.

It's been a week perkara ni dah terjadi. Ok what's actually happen ni eh? Ok kisah nya begini uols! Last Sunday , aku dengan kakak aku telah pergi ke Mid Valley. Selalu nya kitaorang pergi dengan parent kitaorang because it's easy untuk pergi dan balik eventhough nak cari parking macam nak cari ikan patin dalam sungai je. Eh? Tapi disebabkan last week,our parent's ada kenduri kahwin yang kena attend , so kami pergi dengan LRT then using KTM.

Perjalanan ketika hendak pergi was good and tak ada benda yang tak best pun.Pergi pukul 10 pagi O.o then balik dalam pukul 4 petang. Huh , sangat lama right? Dengan sakit kaki nya lagi ... pergh tuhan je lah tahu bahawa nikmat nya kalau pergi dan balik dengan kereta because eventhough kaki melecet sakit sekalipun you still know that time balik tak payah berdiri. Duduk dalam kereta kan? Heh , hidup reti nak senang je kan? Ini lah padah nya T_T 

Then the tragedy bermula disini. DISINI , DIMANA UOLS? Di KTM. Sumpah , first time kot aku lalui benda ni. Keadaan sangat sesak di KTM. Well KTM , mana pernah tak sesak enn? Tapi this is MY FIRST TIME naik KTM after last 10 years a go yang aku naik KTM sebab entah? Rasa nya sebab tadika kot? Huwaa sadis ai noks! Heh. Then , dengan sesak nya , aku memang dah lain dah warna muka. Asak jugak masuk sampai boleh masuk. Adeh. The end terpisah dengan kakak aku. Tak ada lah jauh pun. Tapi dengan keadaan orang ramai eventhough KTM Mid Valley ke KL Sentral hanya beberapa minit. But too much thing's happen di situ. Haihh...

Dugaan orang kata. Huhuh. Yelah kalau tak jadi benda macam ni , aku ni mana reti nak matang jaga diri elok-elok kan?Selalu feeling kanak-kanak ribena je kan?Haihh.. Kekdahnya weols naik KTM yang Ladies Coach. Kalau ikutkan bebetul , selamat lah kan. Untuk mula-mula naik tu pun weols naik Ladies Coach , Alhamdulillah ok je. Bila nak balik tu kan dah petang memang semua orang baru pas balik dari Mid Valley kekdahnya. Orang tua , kanak-kanak , remaja gojes ehh macam ai semua nya ada. Jadi dengan sesak-sesak tu aku terus kan jugak masuk walaupun mula-mula macam tak yakin.Tapi kakak aku suruh jugak masuk even kitaorang dah terpisah.

Lepas tu tiba-tiba time aku dah terpisah dengan kakak aku tapi kitaorang still boleh tengok each other lah.Penghalang nya cuma tempat nak pegang-pegang tu ha.Then ada lah some guys ni masuk dalam KTM. Aku mula-mula tak amik kisah pun. Tiba-tiba ada orang jerit. 

Heyyyy! Kenapa ni?

I was like apahal ni -__-' Muka dah tukar jadi biru. Tapi apa yang aku nampak lelaki tu cuba nak meragut beg perempuan cina itu. OH EM GEY. OK , kakak aku cakap benda ni selalu terjadi. Fine , aku mana pernah tahu. -.-'

Then tiba-tiba lelaki tu balas.

HOI , KAU KENAPA?

Aku sekali lagi bertukar wajah. Apahal lak ni. Adakah aku tidak lagi selamat? Sumpah time tu aku rasa macam nak lari keluar dan sanggup habiskan RM 50 untuk naik teksi ok? Seriyes weh. Dah tak fikir lagi dah duit semua tu.Fikir keselamatan saja ok? Pheww. Yang tak menahan aku aku macam trauma meh. Nak tidur malam pun terngiang kejadian tu.Oh actually apa yang kakak aku nampak pulak. Lelaki tu raba perempuan tu. Haihhh , so ada faedah ke naik LADIES COACH NI ? 

Sama je? Hmm .. malas komen banyak-banyak. Kang lepas ni aku kena naik basikal je kalau urgent nak pergi mana-mana sebab over sangat mengomen kan? T__T Sumpah uols , I'm so scared on that time and terus pandang muka kakak aku macam baru lepas nampak dinasour di tengah-tengah kota? Heyy , merepek! Mana tak nya jarak lelaki itu , perempuan cina dengan aku lebih dekat dengan aku berbanding kakak aku. Kang lelaki tu hulur pisau ke , apa ke , tak ke naya aku? Haa , apa yang paling naya , aku beli POPIA RANGUP dekat MID VALLEY tu ha. Sanggup tapau semata-mata nak makan dekat rumah. Sheessh!

Aiseh , sumpah aku takut. Terus insaf balik rumah tu ha. Tapi trauma tu masih terasa la jugak sikit-sikit.Heheheh. Lepas tu pulak , boleh pulak time kejadian berlaku aku terasa nak kentut ok? Ke patut time tu aku kentut je kasi halau lelaki tu? Atau pun aku yang kena halau sebab kentut bertalu-talu tak henti? Lepas tu pulak sakit perut nyonyoii oii. Memang sengaja cari nahas lah aku ni T_T

Kekdahnya ... nak cakap this is the first and might be the last I'm using KTM? Oh maybe je lah uols.Parent ai bukan kaya raya nak kasi anak-anak kereta sorang sebijik.Jadi , jangan kau berangan sangat lepas ni tak naik lagi kemudahan awam tersedia ni ha. Lepas ni memang kena selalu jaga diri lah kekdahnya!InsyaAllah.

Hmmm , kekdahnya bus untuk perempuan ... KTM untuk perempuan kalau tak ada sesiapa yang awasi pun tak guna jugak kan? Ini serius ok? Tak guna sediakan perkhidmatan macam gini if tak ada siapa yang kawal. Could be anything dalam tu tau? Ohh , mintak dijauhkan sangat-sangat -__-'

ehiks , jangan lupa kelik-kelik heartbeat saya ye. tehehe.

10 comments:

Mizz_Ila said...

amboi panjangnye cite..hehe...
:)
comel bear tu :)

Ijah EmoTemo said...

kak ila : tehehehe. tu lah kan. cerita ni mmg panjang lebar sikit. padahal kejadian tak smpi 5 minit. haha.

a'ah bear tu comel. berebut sume nk amik gmbr .. hahah. slmt xamik gmbr dgn santa. klu xnaya masuk harian metro T_T ekekeke

Arifah said...

cungap2 akak baca entry ni. panjang betol. hahah..

hm..hati2 la faishah. Takut jugak dengar semua nih. Mana2 pon sama je sekarang ni. baik di bandar atau di kampung. Akak lagi la, nyaris2 nak kena rogol. masa kat kg la. Tapi, nasib baik Allah selamatkan akak. Akak mmg ingat sampai bila2 kisah tu. memang terpahat.

immukmin said...

heheh....sabar ja de lah..hohohho

lovelyadibah said...

jap..mcmana dia meraba dan meragut??dalam masa yang sama??gler k pe??

Ijah EmoTemo said...

Kak Arifah : Teheheh. Time menulis + emosi + merepek.. tu yg jd panjang lebar. hahaha :P

Ya Allah kak arifah. Biar betul? Cuak Ijah dgr. Itulah skang baik kg / bndr sume nya sama. Yg penting kena jg diri kan. Klu tak dkt mana2 pun org boleh buat. Adeh. Seram sejuk dgr cite kak arifah.

Ijah EmoTemo said...

immukmin : heheheh. mmg dh bersabar even teringat sikit kejadian tu. even xjd dkt ijah. still boleh igt ni ,yela lelaki tu mcm pandang dgn mata bulat kan .takut -__-'

Ijah EmoTemo said...

lovelyadibah : kekdahnya kan.. lelaki tu masuk time org sempit2 tau. then perempuan tu pndg lain. jd bila dia masuk dia terus raba bontot perempuan tu then terus dia bwk tgn dia pergi ke bahu perempuan tu la. tu yg seram sejuk ijah. hehehe. adeh!

Prettyvrach said...

Eeeiii..seramnyeeee...dalam ladies coach kot...sepatutnye kene buat pintu masuk berlainan lelaki dan perempuan.senang citer.kekeke...Dulu kawan ML nek KTM gak,ade laki ni dok belakang die,tetibe rase ade benda tajam.Sekali die pusing,laki tu tengah high...horror!!!!!Dah la die pakai baju kurung kot.Teruk la msia skrg.

Ijah EmoTemo said...

ML : tu lah pasal. serius Ijah terus seram sejuk! dah lah lelaki tu pandang smpi bulat mata je tgk semua org. adeh. tu lah , patut nya ada lah org yg kawal dkt situ. kebetulan yg ijah pegy tu xda org kawal. mmg nasib xbaik sgt. adeh!

Aiyark! ML itu lah kan. Sangat takut skrang ni. Mmg kena berhati2 je skang ni.Klu tak naya. Adeh