Home

Friday, December 17, 2010

Who ARE YOU to JUDGE ME?

Kadang-kadang aku tak faham dengan sesetengah orang yang suka judge orang before knowing them well. Well yes , sometimes I do the same thing , suka suki judge orang cakap orang tu muka masam mesti sombong , padahal cuba kau borak dengan dia lepas tu kasi dia senyum sikit baru lah kau tahu betapa berdosa nya kutuk-kutuk orang macam tu kan? Ok , my bad , my sin. Tapi walau aku cakap orang itu macam tu sekalipun , I didn't mention all that dekat mana-mana unless bila aku dah bercakap , berborak , kenal semua , ok lepas tu nahas lah kau aku nak tulis pun. Siapa suruh buat perangai macam tu kan? Ewah , gaya macam berani sangat -__-'

Wah ... mukadimah entry pun macam nak kena lempang kan? Maaf , aku tulis benda yang aku fikir dan bukan sekadar rasa tapi kenyataan sekarang. Ramai orang ohh kalau bukan kamu tak perlu kau nak terasa pahit manis sendu ye kawan-kawan? Aku pun buat benda sama lah uols! Aku suka judge people before knowing them well , tapi itu dulu.Waktu belum akil baligh. Boleh gitu? Ni yang buat aku geram sekarang is when , ramai je manusia yang jenis belum kenal orang tu macam mana ... tapi suka hati riang ria nak judge people macam dah bebetul kenal.

Seriously , even aku menulis di dalam blog ini , belum tentu I've express myself keseluruhan nya yang membuatkan semua orang akan kenal aku dalam-dalam kan? Belum tentu aku cakap aku ni suka derma seringgit sehari bermakna aku ni dah cukup mulia kan? Belum tentu aku asyik mengamuk dengan orang bermakna aku ni tak reti menyabar kan? Belum tentu aku ni asyik hu ha hu ha mencharutz orang bermakna aku ni perempuan yang jenis tak ada adab? Betul kah semua itu?

Pendapat aku yang sudah akil baligh dan sudah berakal baik walaupun kadang-kadang kuat merepek ... siapa lah kita hendak menilai orang jika kita belum kenal orang dengan baik. Well mungkin kau kenal aku seorang yang periang dan kuat merepek. Aku setuju tentang itu.Cehhh. Tapi aku paling menyampah bila sesetengah orang yang suka suki nak judge even not me *okay fine aku terasa jugak la even the words is not for me.. demmm* yang cakap dia umpama dia baik tak pernah mencarut , tak pernah cakap benda buruk padahal kau cuma baca ayat orang je pun doe? Tu pun kau boleh nak judge orang? Aisehmen. 

Manusia-manusia yang jenis macam ni lah aku alergi sekali.Mana tak nya , kau belum kenal orang , tapi dah judge orang. Seriyesli , aku memang tak suka betul lah. Aiseh! Sebenarnya benda ni dah lama nak tulis. To me orang-orang jenis macam ni memang jenis annoying sangat! Kau tak kenal orang tu mana pun , tapi tiba-tiba nak mentioned dekat semua orang itu ini macam kau tu bagus sangat kan? Entahlah. Aku tak biasa buat benda macam tu even I've facebook... twitter eventhough blog sekalipun. Aku tak suka nak tulis pasal keburukkan orang lain even aku geram sekalipun. Haishhh .. tak pasal-pasal aku tulis dengan nada emo-temo. Sheeeshhh!


Oh yes , kindly , I don't care if anyone to judge me. But please do not judge me with my words k? Kadang-kadang kita manusia ni , memang akan terlepas cakap or sometimes we do something stupid pergerakan , percakapan or some else yang sama waktu dengan nya. If beebtul nak judge , be friend first. Bukan hanya kerana kamu tengok bila aku menulis di dalam blog , di dalam facebook , di dalam twitter , you said me this and that so? Boleh ke macam tu? Adil ke macam tu? Tak kan? Tak tahu kamu macam mana but to me it's not the good way to judge people ! Huhuh.

So masalah aku apa sebenar nya sekarang ni uolssss? Fine , aku geram dan bengang bila orang suka suki judge tanpa kenal orang yang sebetulnya. Itu aje? *lempang*

Ok Ok , nak pergi sambung belogwaking setelah hari ni tak belogwaking langsung.Teheheh. Btw , terasa terharu tengok makin ramai yang sudah menfollow belog ini.TQ So Much. InsyaAllah jika aku ada masa , aku pergi singgah belog korang ye :D Nanti jangan lupa drop comment ye dekat mana-mana entry :D Tehehehe. 


No comments: