Home

Sunday, March 13, 2011

Old Time Big Smile

Semalam cakap nak menyepi dari alam maya. Konon nya merajuk tapi memang betul merajuk. Tapi sebab saya seorang bloggers yang agak tak agak tegar , eheh , maka saya yang tengah berpeluang untuk mengupdate belog ini pun mengambil peluang itu. Agak geram sekarang ini sebab sejak dua menjak line internet yang biasa di gunakan dah hilang tak kembali. Ceh. Hailah , entah apa pasal line internet boleh merajuk sakan sampai berminggu-minggu hilang. Menyampah meks!

Sekarang bukan nak bercherita pasal line internet yang kejam tapi pasal zaman dolu-dolu. Eceh-eceh , gaya menulis macam dah masuk umur 50an aje kan? Eh hello , ai baru 17 tahun ye. *betulkan spek Gucci gituew* Ekekeke ,tak pasal-pasal aje kan? Memang betul lah nak kena lempang. Gyeah , merapu! Eheh , sebenar nya dah lama betul teringin nak buat entry khas pasal gambar-gambar zaman kanak-kanak riang gelak ketawa suka tanpa duka. Zaman kanak-kanak memang zaman paling riang. Buat lah apa sahaja , tak kan ada siapa nak marah. Mungkin ada tapi lepas itu akan ada yang pujuk. Best kan? Bila pagi boleh tidur , bila malam boleh bermain sampai pingsan! Ahhaha. Lepas tu kalau orang kacau boleh menangis dan meraung sampai semua orang marah orang yang kacau kita balik. Best tu. Ahahah , apasal dengan aku ni? Sheeshh.

Hailah , zaman kanak-kanak memang seronok. Tak payah fikir apa-apa masalah sekalipun. Ahha. Bila tengok balik album gambar , terus tersenyum. Seronok betul tengok gambar masa kecik-kecik dulu. Nak ambil gambar dengan botol susu pun orang akan kata comel. Cuba sekarang aku ambil gambar sambil teguk dengan botol air mineral? Agak-agak orang akan cakap : tak sopan sungguh minah ni , siap angkat kening lagi tuh. Ngeh ngeh sudah tentu lah kan? Jangan harap nak di kata nya cun. Okay , okay meh meh aku kasi contoh melalui gambar-gambar di bawah. Ngee. Banyak lagi gambar yang nak di kongsi , tapi eheh malas nak upload ; internet lembapz!



bayang kan kalau tiba-tiba aku di tengah bandaraya KL , ambil gambar macam ini. agak-agak ramai tak tersengih pandang aku? ngahahaha. sudah tentu lah kan? gaya macam mat bangla eheh nak hantar gambar dekat kampung aje. udah lah aku dengan seluar merah? oh tidakkk!
tapi zaman dulu-dulu eheh mesti ramai aje nak cubit pipi ai kan meskipun pakai seluar merah khen?? *blushing* lepas blushing terus kena? *lempang* err.


tak pun ; if aku ambil gambar macam ini. hmm okay lah kot. sedang kan artis pun ada ambil gambar dengan bikini pun jadi berita panas. eheh , setakat pakai seluar pendek di tepi pantai it's not a big problem huh? *pakai spek armani exchange*


ahah this one. kalau zaman kanak-kanak it's alright untuk mengambil gambar dalam aksi gembira begini. but if i am doing like this in my 17 years ages , for sure aku kena humban masuk Tanjung Rambutan. Bukan Dusun Rambutan ye. Eheh.
psst : ini kalau bakal mak mertua tengok gambar ni terus tolak aku jadi menantu dia. eh eh makcik ini gambar zaman dolu-dolu ye , sekarang bila saya ambil gambar saya senyum aje. tak ada gelak macam ini. *lempang*


Nampak tak beza keseronokkan zaman kanak-kanak itu? Ngeee. Actually ai tengah mencari idea yang menarik kata nya untuk belog yang dah semakin boring dan bosan. Adeslah. Bukan mudah nak kasi meriah belog ini macam dulu-dulu kala. Eceh, gaya macam sepuluh tahun lepas aje kan? Ngahahah. Well , in this time betul-betul rindu zaman kanak-kanak. Old time big smile. Memang masa zaman kanak-kanak really had a good time , big smile and always big laugh. Bukan lah kata zaman remaja macam tahap disaster but , yeah bila zaman remaja macam ini ; kehidupan is not easy as zaman kanak-kanak. Of course lah kan. Ok aura merapu dah macam nak muncul. 

Eheh , jika di ikutkan banyak lagi gambar yang nak di tepek di dalam belog sendiri ini. Iyelah dah nama pun belog sendiri memang lah ikut suka hati aku aje nak tepek kan. Ngee. Tapi internet sangat lembapz. Tak larat nak menunggu semua itu. Ngee. Nak tulis macam-macam tapi mata dah penat , badan dah letih. Adesslah. Nak cherita apa lagi ye?


suka gambar ini. nampak kan my big smile masa zaman dolu-dolu ituew? ngeee. seluar kuning yu! tak sanggup meks nak menengok seluar-seluar ai zaman dolu-dolu. ngahaha.


Okeh rasa nya , dah tak ada apa benda lagi yang nak di cherita kan mahupun yang hendak di kongsi kan. Setakat ini , keadaan internet sangat teruk. Jadi memang jika tak ada beruk kesayangan kakak saya , maka saya tak akan memunculkan diri di alam maya. Even facebook berminggu-minggu berhari-hari tak bukak , twitter apatah lagi. oh na na. Jadi maaflah kalau ada yang sertai untuk my bloglist , I did'nt update , andai ada yang belogwalking into my blog saya tak terjah balik or maybe ada yang tekan my HB or Nuffnang dan saya tak kembali menekan di blog anda semua itu. Maafkan saya ye? I am really sorry. Internet buat hal , perkara yang paling tidak boleh di kawal. Fuhh , susah betul hidup tak ada internet -.-'

Lagipun memang sekarang pun tengah bertekad nak berkorban sikit untuk less berinternet for a few months ni. Perit sangat rasa nya. Uhuh. Jadi doa-doa lah internet pulih seperti biasa sebab ada banyak benda yang kena guna internet ni , not just for blog-ing, tweet-ing , facebook-ing segala itu. Ada banyak lagi perkara lain yang nak di gunakan via internet ini. Boleh ke pulak dia main aci lari entah ke mana? Menyampah meks! 

Oh ya lagi satu : tentang kejadian yang melanda Jumaat lepas. Kejadian gempa bumi serta tsunami yang melanda Jepun memang satu perkara yang amat mengejutkan dan menyedihkan.Aku sendiri terkejut melihat berita di CNN. Kalau Tuhan dah tentu kan , memang tak siapa boleh melawan kuasa dia bukan? Baru lah terasa betapa kerdil nya diri ini dan terasa takut andai di tarik nyawa sebelum sempat bertaubat. Sungguh takut. Takziah buat semua yang kehilangan keluarga mahupun sahabat handai. Harta benda hilang boleh di cari kembali dan di ganti tapi nyawa hilang hanya tinggal kenangan sahaja kan? So then memang kita kena selalu lah hargai insan yang kita rasa penting dalam hidup kita :)

Ok as usual , see you in next next next time. InsyaAllah. 

nota kaki : why people akan pelik kalau seseorang itu hendak menjadi baik?
kenapa tidak pelik jika seseorang itu sudah menjadi jahat?
hmmm.

2 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ijah super cute la....macam cubit...betul masa kecil mana ada masalah bagai...keja main jer....enjoy that moment rite *_____*

Ijah EmoTemo said...

Kaka Ayu : Hahah , ai tahu ai mmg cute. Kikikik. Itu lah kan , masa kecik la paling seronok sbb nan hado langsung masalah nya. Eheh. Yeap really enjoy that time ;)