Home

Saturday, March 26, 2011

The Pain Killer. Full Stop.

YES. I UPDATE. again.

Ehem. Kali ini nak update pasal benda lain. Pasal THE PAIN KILLER. Eheh. Aku tahu sejak dua menjak ni emosi aku agak teruk ok fine sangat teruk. Emosi naik turun atas bawah macam tak reti nak control elok-elok. That's my bad. Totally my bad. Uhuh. Okay pain killer yang aku maksud kan bukan lah ubat penahan sakit tu ha. Tapi pain killer yang aku maksud kan sekarang ni , ehem , macam mana nak buat ayat ye? Salah tulis mahu aku duduk berkurung dalam bilik 10 tahun tak mahu keluar kang. Ekekeke.

Ekekek. Should I say in Malay : Sakit Membunuh? WooHoo. Macam ala-ala tragic traumatic sajork bunyi nya kan? Eheh. Well , sakit membunuh memang selalu kita hadapi sedar atau tidak. Okay again : it's not like Sakit Jantung atau yang sama waktu yang membunuh itu. Tapi sakit membunuh dalaman yang aku selalu fikir is an always : EMOSI. Itu memang pain killer yang paling teruk aku rasa. Emosi kalau tak di jaga dengan baik memang akan memberi impak yang tidak baik. Aku tahu pasal itu. 

Ngaaa , apasal aku ni menulis ala-ala serius nak kasi syarahan segala khen? Fine , tengah bosan and aku terasa nak update. So then , here it is ; aku update pasal aku sendiri pun tak tahu nak cherita awal , tengah dan akhir macam mana. Ehem. Well , aku terjumpa quotes di bawah ini from inche Google. 




Every successful person has a painful story.
Every painful story has a successful ending.
Accept the pain and get ready for success.

Masa itu terus terbayang dalam kepala otak cuma : pain killer. Entah , tak tahu kenapa. Iyelah kadang-kadang nak berjaya memang bukan mudah. Tambahan orang macam aku yang otak tak berapa bijak biar makan kismis 10 kg sekalipun. Tetap sama kalau tak baca buku , tetap sama kalau tak buat latihan. Seronok tengok orang senang-senang aje berjaya , baca sekali dah boleh faham. Buat latihan dua tiga kali dah boleh selalu skor. Aku ni buat sepuluh kali pun masih juling mata tak faham-faham. Agak nya terlebih makan semut lah kot? Sheesh. Bukan tak pernah rasa gagal. Sangat sakit sampai emosi pun jadi tunggang langgang. Bukan jugak tak pernah berjaya. Riak habisan last-last impian jadi hancur.

Entahlah. Memang nak berjaya bukan mudah. Nak gagal lebih senang , mudah dan pantas tanpa perlu membuat apa-apa taktik segala. Huh , as easy as that huh? Tapi nak berjaya memang bukan mudah. Okay , aku jadi terlebih emosi bila tengok orang-orang dapat result cemerlang untuk SPM hari tu. Aku jadi terlebih emosi sampai sekarang. Aku takut , aku cuak. Entah. -.- Sungguh lah , orang lain jadi kan iltizam lah , ilham lah segala macam lah , tapi aku boleh buat angin cuak segala? Memang tak patut sungguh.

Seronok baca blogger-blogger yang berjaya dapat straight A , yang dapat A banyak dan yang semua nya berjaya lah. Itu belum lagi tengok dalam surat khabar ; fine aku takut nak baca surat khabar. Normal tak normal bagi orang yang nak ambil peperiksaan besar macam aku? Eheh. Lepas tu belum lagi tengok tv , hari tu ada tengok , fuhh muka selamba aje tapi result pergh , menangis meks -.- Shessh. Sungguhlah senang cherita aku agak tertekan. Maklumlah bila hendak SPM ke , PMR ke mahupun UPSR , memang after the result telefon rumah aku berdering lagi banyak daripada hari-hari biasa. Terus terasa nak buat press conference senang cherita tak payah ramai orang habiskan kredit top up nak call khen? Eheh. Ooops , jangan terasa ye. Nanti tak pasal-pasal tak berkat ai nak hamik exam katanya *meraung*

Uhuh , so kepada semua orang , ada tak nasihat untuk saya yang sedang stress tekanan tahap pain killer fuhh sebab tertekan segala macam tahap ini? Sila-sila kasi nasihat dekat saya. Betul saya tertekan. This pain is killing me now -.- Boleh gituew?


cer cer kasi nasihat sikit dekat ai -.-


2 comments:

athirahzaki said...

trust yourself,
yang penting rajen-rajen study oke,
gudluck SPM nanti yek!
:)

Ijah EmoTemo said...

hye athirah :)

iyep. mmg skrg sehabis rajin mungkin. eheh. tak nak kejadian lalu yg gagal segala berulang kembali gituew. eheh.

thx kamu :)