Home

Thursday, April 7, 2011

Mesti Ramai Yang Suka.

Saya sangat sedih. 
Saya sangat kecewa.
Saya masih terkilan.

Dah seminggu.
Saya kata saya redha.
Tapi kadang-kadang macam tipu jugak.
Senyum palsu. Ketawa palsu.
Semua palsu.

Bukan sengaja nak menipu.
Bukan sengaja nak jadi palsu.
Tapi tak suka orang tahu macam mana keadaan diri sebenar.

Penat.
Sedih.
Mengalah.

Dah tak reti nak tulis panjang-panjang dah sekarang.
Sebab otak dah blank.
Idea dah kurang.

Tengah menulis ni pun nak menangis.
Aku lemah?
So what?
Ada kacau kau?
Tak ada kan ?

Haih , bila emosi melebihi akal , macam ini lah jadi nya.
Aku sedih.
Aku sangat sedih.
Aku kecewa.
Aku terlalu kecewa.
Aku terkilan.
Tak boleh nak gambar macam mana rasa terkilan.

Semua nya pasal "itu".
Aku anggap aku tak ada rezeki.
Tapi aku tak akan cakap apa dia.
Cukup aku seorang yang tahu.
Kecoh satu dunia pun belum tentu rezeki aku ada.

Kadang-kadang sedih.
Kadang-kadang rasa macam malang.
Buat itu salah.
Buat ini tak kena.
Bernasib malang?
Tak mungkin.

Setiap orang ada rezeki masing-masing kan.
Aku tak dapat yang ini.
Mungkin aku dapat yang itu.
Tak tahu bila.
Tapi rezeki masing-masing kan.

Haih , nak menang kan juga diri.
Terpaksa buat ayat pelesu macam tu kan.

Haih ...
Lepas tu fikir-fikir balik.
Nak rehat dari dunia blogging.
Tapi nanti esok muncul jugak menulis.
Tapi rasa nya muktamad untuk seketika.

Rehat kan jiwa yang lara.
Minda yang penat.
Hati yang sakit.

Jumpa lagi lain kali.
Bye.

:(


No comments: