Home

Saturday, April 2, 2011

Who is Maddi Jane? Chantek sangat ke DIA? *matilaaa

Selamat Petang uols. Ehem , kebetulan aku macam ada mood nak menulis , jadi nya aku pun nak update lagi. Mati lah , tak sedar diri betul nak pergi belajar ke hape ke kan? Ehiks. Okeh okeh nak rilek kejap sebelum kejap lagi belajar sampai pitamz kata nya. Uhuh.

Cer tengok tajuk entry aku kali ini. Ngee. Okay first of all , ini bukan entry mengutuk. Ini entry puji memuji gituew. Ekekeke. Ehem ehem , kau orang pernah dengar tak nama Maddi Jane? Uhuh , tak kenal ye? Ini lah aku nak cer citer cer citer ni. Sebenar nya aku secara tak sengaja pukul dua tiga pagi tak boleh tidur meski dah kira kambing biri-biri atas siling kosong lalu membuka youtube menghiburkan hati yang sunyi sepi lalu saja-saja click nama Maddi Jane. Sebenar nya sebelum ni aku tak pernah kenal pun siapa Maddi Jane sebelum ni. Cer sebut Maher Zain , kenal lah jugak aku nih. Ekekeke. *dush*

Lepas itu aku pun mendengar video di Youtube ituew. Seriously aku terus terpukau dengan suara dia. Terus macam tergamam okeh. Suara dia bagi aku sedap. Dah lah umur dia baru 12 tahun ; itu yang aku tengok from twitter sheols yang dia sendiri bagitahu umur dia baru 12 tahun? HELLO ? I yang umur dah 17 tahun pun suara kalau nyanyi masih lagi hujan berintik-rintik lebat okeh? Erk! Lepas tu satu ke satu video di youtube dia aku tengok khen. Dan aku memang suka semua nya. Suara dia memang sedap. Dan sedang di dengar.


lepas tu muka dia comel-comel gitue. geram ai tengok dia. gituew katanya.

sumber : google sajork.

Lepas tu gigih lah jugak aku meng-google kan? Hampa sangat tak dapat tahu dia ni siapa dan datang dari mana. Hmm , mungkin aku tak cukup cekap lagi nak selidik segala ni okeh. Sebab aku pun macam malas nak google segala boleh? Ngahaha , gila pemalas. Kowser kata nya. Oh ya , Maddi Jane ni dia bukan nyanyi based on her own song , tapi dia nyanyi lagu orang lain and she did well dan aku sukaaa. Ngeh. 

Kalau tak suka tak kan lah aku gigih menulis dekat sini ye dak? Ekekekek. Ehem , dalam banyak-banyak yang dia nyanyi ; most favourite aku is ; Price Tag yang lagu asal nya di nyanyi kan oleh Jessie J dan Jar of Heart yang nyanyian asal nya ialah Christina Perri. Gituew. Memang both song tu aku suka before I heard Maddi Jane version dan bila Maddi nyanyi kan lagu ituew , aku bertambah suka :) 

And and , setiap youtube dia memang di tonton oleh lebih dari 1 juta orang penonton. Hebat tak hebat uols? Memang ramai yang ternanti-nanti video dia rupa nya. Eheh. Memang ramai yang minat dekat Maddi Jane ni. Aku pun minat jugak sebab dia sangat talented dan suara dia sangat lah sedap bagi halwa telinga aku ni. Tak ada lah tahap lepas tu telinga aku tersumbat lepas dengar dia nyanyi ke hape kan? Ngeh ngeh. 

Okay okay jom layan youtube di bawah :D



dia nyanyi memang penuh feel okeh? pelajar-pelajar AF pun nan hado yang nyanyi tahap emosi lepas geram sedih menangis macam ini okeh? gituew katanya!


Uhuh , memang sedap okeh suara dia. Dah lama jugak teringin nak update pasal Maddi Jane ni tapi sebab macam-macam benda yang jadi terus aku lupa. Eheh. Uhh ya , aku ada letak lagi satu youtube di bawah ituew. Itu lagu Price Tag , yang itu pun best :) Dia nyanyi nampak cheeky comel aje okeh. Lepas tu macam makin sedap je. Hahah , gitu kata nya. Ngee. So korang pulak amacam? Cer cer dengar dulu , sedap ke tidak dia nyanyi :)



kalau ada yang tengok lain-lain video Maddi Jane , boleh je terus pergi ke Youtube dan search Maddi Jane. Uhuh.
atau kalau korang feeling nak beramah mesra dengan sheols , pergi je terus follow twitter dia : MaddiJaneMusic.

mohtif gigih sangat ? -.-'

2 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

memang comey..

Ijah EmoTemo said...

hye liza :)

yup dia mmg comey and talented :D