Home

Thursday, January 15, 2015

[ReviewMovie] Suamiku Encik Perfect 10 Lakonan Aaron Aziz & Lisa Surihani ; Perfect Atau Sebaliknya?

Selasa lepas , aku telah berkesempatan untuk menghadiri ke Tayangan Perdana sebuah filem yang diadaptasikan dari novel iaitu Suamiku Encik Perfect 10. Setelah sekian lama aku menanti filem ini , akhirnya ia muncul jua. Memang aku tidak nafikan yang sudah agak lama aku menanti filem ini dek kerana mengetahui hero dan heroinnya bukan calang-calang dalam industri hiburan ini. Korang rasa siapa?


SIAPA?!?

Eh kan dah tulis dekat tajuk tu kan? Motif tetap main teka teki kan? HAHAHA. Ya , Suamiku Encik Perfect 10 merupakan sebuah filem yang dilakonkan oleh gandingan hebat Aaron Aziz & Lisa Surihani. Turut menjayakan filem ini ialah Normah Damanhuri , Syazwan Zulkifly , Raja Ilya dan Jehan Miskin. Filem ini merupakan arahan dari pengarah yang tidak asing lagi iaitu , Mohamed Feroz Abd Kader



Sebelum Jijah mengomen dengan lebih lanjut , apa kata Jijah kasi korang baca sinopsis dulu okay?

Kisah Suamiku, Encik Perfect 10! bermula apabila satu pertemuan yang tidak diduga di antara seorang pelajar perubatan iaitu Aleeya Azmeen dan Zarief Danial, seorang ahli perniagaan ketika mereka sama-sama dalam penerbangan pulang dari Heathrow, London ke KLIA, Malaysia. Pertemuan itu akhirnya membawa mereka menjadi pasangan suami isteri. Namun, perkahwinan itu hanya lakonan semata-mata bagi mengaburi mata keluarga Aleeya dari mengetahui tentang kisah sebenar yang disimpannya.
Sementara itu, Zarief yang sudah pun bertunang dengan Azura Hanim mengambil keputusan untuk memutuskan ikatan pertunangan itu kerana mula menyayangi Aleeya. Di saat cinta mula berputik di antara Aleeya dan Zarief, bekas kekasih Aleeya iaitu Syed Muzaffar kembali bagi menuntut cintanya. Konflik bertambah rumit apabila keluarga Syed Muzaffar turut campur tangan dengan cuba merebut anak yang dikandung oleh Aleeya kerana ingin mendapatkan waris demi harta dan kekayaan.
Siapakah yang layak menjadi suami paling sempurna buat Aleeya Azmeen? Adakah Syed Muzaffar yang merupakan ayah kepada anak yang dikandungnya? Atau Zarief Daniel iaitu lelaki yang berjaya mengubat lukanya sebelum ini? Adakah Aleeya Azmeen akan memperolehi suami encik perfect 10 seperti yang diharapkannya selama ini?

Haaaa? Baru baca sinopsis kan? Apa kata Jijah tambah sikit lagi perasa untuk mengajak korang menonton filem ini dengan melihat full trailer filem Suamiku Encik Perfect 10 pula! Jom?



Adakah setelah menonton full trailer ini , korang juga jadi sama seperti aku? Perasaan seperti berkecamuk tiada sebab dan jiwa bagai direntap tidak memasal? HAHAHAHA. Amboi bunga-bunga bahasa Jijah sudah keluar gamaknya! Ya , sementelah menonton full trailer ini perasaan aku bagai bercampur baur seolah-oleh aku yang sedang melakonkan watak Aleeya Azmeen. Terasa sungguh real tangisan yang dilakonkan Lisa Surihani dan terasa sungguh berkesan melihat mimik wajah Aaron Aziz yang bagai meminta simpati itu. Korang faham tak? HAHAHA. Mungkin sebab aku dah lama tidak menonton trailer yang ala-ala pasrah menyerah jiwa kacau tersadung bagai ni membuatkan aku cukup sasau menonton trailer filem ini hampir hari-hari tau! 

Jujur , aku ada sedikit expectation yang tinggi untuk filem ini. Pastinya expectation yang tinggi untuk keseluruhan filem ini. Bukan sekadar lakonan dan kimia pelakon semata-mata tetapi kesemuanya sekali. Jadi korang rasa apa review aku untuk filem ini?

Untuk seorang penonton , aku merasakan filem ini memang ada manis masam tangis dan ketawanya. Sebuah filem yang memang ada seluruh rasa dan kita juga akan ada rasa itu sekali bersama-sama ketika menonton bersama mereka. Tetapi sebagai orang yang pernah membaca novel tersebut mungkin ada here and there yang aku rasa kalau diketatkan lagi garapan filem ini pasti akan jadi lebih terkesan untuk aku. Bukan aku kata garapan filem ini lemah. Bukan. Cuma sebagai orang yang terrr-expect tinggi untuk filem ini , aku cuma inginkan lebih sikit aje lagi dari apa yang dihidangkan. Dah kasi betis nak peha kan? HAHAHA. 

Percaya atau tidak , filem ini mampu buat kau menangis tak semena-mena. Itu untuk aku sendiri yang aku sendiri tak sedar bila masa entah ada airmata yang mengalir. Lakonan Aaron Aziz dan Lisa Surihani memang tampak semakin bagus sehingga boleh buat aku mengalir airmata tak semena-mena. Kimia yang mereka hasilkan sehingga aku duk sohsehsohseh dendiam sambil menonton. Nasib tak makan popcorn. Kalau tak rasa masin sikitlah popcorn aku! HAHAAHHA *pangggggg

Betul , filem ini memang padat dengan rasa. Kau akan rasa nak ketawa , kau akan rasa lost , kau akan rasa sedih , kau akan rasa kecewa , kau akan rasa macam-macam! Tak percaya? Jadi korang kena tonton sendiri untuk mempercayai kata-kataku ini pada 22 Januari 2015! Eceh! Sambil menulis ni pun , aku teringat-ingat scene sedih meruntun jiwa sehingga terasa ada airmata yang bertakung di mata ini. Eh? Melampau betul drama queen si Jijah ni tau!

Overall , Jijah suka dengan filem ini dan tak akan fikir dua kali untuk menonton sekali lagi atau berkali-kali lagi. Bila lagi kita nak tunjukkan support kita pada filem tempatan ini kalau bukan seperti sekarang kan? Ya Jijah suka kimia Aaron Aziz & Lisa Surihani , suka melihat lakonan keseluruhan pelakon dalam filem ini dan suka mendengar loghat Utagha yang dituturkan oleh Aaron & Lisa. Tampak comel tahu tak? Jadi korang rasa berapa bintang Jijah kasi ni?

Ting! Ting! Ting! 4 Bintang daripada 5 Bintang untuk keseluruhan filem Suamiku Encik Perfect 10! Syabas untuk keseluruhan produksi iaitu Astro Shaw & Global Station diatas menghasilkan sebuah filem yang menarik seperti ini. Harapnya terdapat banyak lagi filem yang menarik seperti ini dapat dihasilkan.

Memandangkan entri ini dirasakan cukup panjang berjela , jadi Jijah akan berkongsi sekeping gambar sahaja dahulu ketika di Tayangan Perdana Suamiku Encik Perfect 10 okay? Nanti akan ada entri lain yang menyusul untuk gambar-gambar ketika di tayangan perdana filem tersebut. Tengah roh rajin masuk dalam badan , memang lah merasalah korang akan membaca entri-entri terbaru sahaja kan? Hihiks!


MR Perfect 10 & Lisa Surihani!

Sampai sini dahulu. Segala pendapat Jijah di dalam entri ini sekadar pendapat peribadi. Lain orang lain pendapat. Kalau nak tahu lebih tepat , jangan lupa untuk menonton Suamiku Encik Perfect 10 di pawagam bermula 22 Januari 2015 nanti okay? InsyaAllah ia sebuah filem yang berbaloi untuk di tonton :)

Terima kasih sudi baca entri ini :)

1 comment:

Liyana said...

nak tengok.. tapi kat astro first ada x agaknya? hehe xdan nak ke panggung wayang dah skrg :D