Home

Friday, April 1, 2016

Jumaat Yang Hening. Hening Ke?

Sebenarnya kalau ikutkan hati aku , memang terlalu banyak benda yang aku nak kongsikan dalam belog picisan ini. Memang terlalu banyak. Boleh dikatakan banyak juga event yang aku sertai dan cadangnya untuk dimasukkan gambar dan cerita dalam belog picisan ini. Namun pengakhirannya memang terbengkalai dalam draft begitu sahaja. Aku sendiri pun tak tahu memang kekangan masa yang menjadi penghalang atau itu sekadar alasan malas aku semata?

Heh heh heh , mungkin juga kekangan masa menjadikan aku sedemikian. Tapi boleh jadi juga aku sudah sedikit malas serta muak untuk rajin mengupdate seperti dahulu kala. Kot? Boleh jadi juga. Mungkin aku sedang mengalami fasa untuk berehat seketika. Mungkin. Tapi dalam masa sama aku rindukan belog ini meriah dengan macam-macam update. 

Cuma tiap kali hendak mengupdate , aku terasa malas Nauzubillah! HAHAHAHA. Iyelah , dengan belog ini kadang-kadang ada banyak peluang tersembunyi yang lain boleh digunakan. Bila datang perasaan malas begini , terasa sedikit rugi lah kan? Tapi itulah , nak cari semangat dan mood menulis balik pun kekadang muncul kekadang hilang ni payah jugak. Naik runsing jugak memandangkan menulis belog ini pun antara pendapatan sampingan aku. Boleh lah sesikit untuk tampung kehidupan di tetengah bandaraya KL ni khen? 

Entah bila Jijah nak kembali bersemangat menulis macam dolo-dolo kala khen? Kalau tengok entri-entri lama tersenyum sendiri betul. Bila tengok kegigihan masa tu macam nak mintak aje balik. Tapi sayangnya memang tak boleh nak diminta kan? Redha ajelah sekarang sampai tunggu satu masa kerajinan tu datang balik kan? HEHEHEHE.

Atau Jijah sekarang perlu berinspirasikan sesuatu seperti...



Hai Abam Joong Ki!

Kahkahkah , sekarang taste tak main dah hat Melayu sana. Nak hat nun mata sepet ala-ala Korea dah sekarang! Kahkahkah! Bukan main perangai geletis dia sejak dua menjak melayan DoTS khen? Gahahahahaha , pasrah ajelah semua. Bila sekali sekala buat perangai , memang macam gitu ler perangainya :p

Iyeke sekali sekala? Bukan selalu aje? HAHAHAHAH. Semoga semangat tercetus kembali selepas melihat gambar ittuew. Moga-moga! Okbai.

Terima kasih sudi baca entri ini :)

No comments: